lördag 26 maj 2012

Dessa dagar av lycka

Skulle träffa en kompis med våra stora barn och maken skulle jobba hemifrån och ha lilleman på förmiddagen. Men sen kom vi på att det kanske är roligare att göra något tillsammans alla fyra, så vi bjöd hem dem på brunch hos oss. Hade fixat surdegsbröd och massa gott pålägg, gjort riktiga amerikanska pannkakor med vetemjöl, egen sylt, bacon, äggröra, äppelmust. Sjuuukt gott och trevligt.
Sen stannade min kompis resten av dagen och jag fick rensat bland hallonen och man kan numera se våra rododendron.
Sen träffade jag en kompis för after work i Kristineberg på ett nytt ställe vid vattnet. Himla fint, slutade med att vi efter typ tre glas vin åkte hem till henne och drack två flaskor vin till. Så det känns lite i huvudet just nu.
Maken skulle egentligen vara borta hela dagen men jag avstyrde det och fick sova till tio.
Nu ska jag göra rabarberkräm. Härliga lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar