torsdag 24 maj 2012

Morgonstund har guld i mun

Lilleman vaknade vid fem av nån konstig anledning i morse. Inte gråtandes utan stod upp i sängen och kastade saker på mig och skrattade högt när han väl väckt mig. Jag är sjukt lättflirtad av denne unge gosse. Upp i min säng skulle han, även om jag vet att det inte är hans grej. Han vill bara sitta på min mage och göra slaaaankáaa. (Prästens lilla kråka :-) Men sen slog det mig att det var bara vi tre i sängen. Var var dottern? Tvungen att gå upp och kolla, jodå, låg i sin säng och sussade. Har typ hänt tio gånger senaste året. Mannen mumlar "lägg tillbaka ungen i sin säng". Jag frågar när han ska gå upp, han säger att han ska jobba hemifrån till halvtio, så jag bestämmer mig snabbt för att jag ska ut och rida.

Kommer hem igen vid åtta och tar mina små grodor till förskolan. Bredvid förskolan ligger en jättehage och den var idag helt FULL med hästar. Hela dagiset stod och sjöng Hästen Plopp och andra hästsånger. Sjukt idylliskt, och då ska ni betänka att detta är ca sju km från stan.
Man ser inte så jättebra ser jag nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar